Voormalig patrouillevaartuig van de Rijkspolitie, type Biesboschkruiser. Ze heeft gevaren onder de nummers RP05 en RP37, met als standplaatsen Hansweert tot 1951, Zwolle tot 1956, Nigtevecht tot 1960, Akersloot tot 1971 en tot slot Groningen tot 1978, waarna het schip uit dienst is genomen. Vervolgens is het schip als pleziervaartuig in gebruik genomen. In 2004 heeft er een ingrijpende verbouwing plaatsgevonden waarbij de hoofdmotor is vervangen door een nieuwe Vetus Deutz diesel, die de schroefas hydraulisch aandrijft. Het interieur is uitgevoerd in eikenhout. Aan stuurboord, in het voorschip, bevindt zich een hut met een twijfelaar-kooi en aan bakboord bevindt zich het toilet. De salon is ingericht met twee langsbanken die, door middel van een tussenplaat, zijn om te bouwen tot een 2-persoons kooi. In de stuurhut is de stuurstand alsmede een eenvoudig kombuis. De kuip is goed toegankelijk dankzij de volledig te openen achterwand. In onze ogen betreft het een charmant schip met een betrouwbare voortstuwingsinstallatie, waarmee een nieuwe eigenaar vele fraaie reizen kan ondernemen. Dankzij haar lage doorvaarthoogte is ze bovendien uitermate geschikt om ook kleinere vaarwegen te bevaren.
gedeeltelijk
langsscheeps 3-pits kooktoestel, op gas, roestvast staal roestvast stalen werkblad roestvast stalen wasbak koud stromend water