Geen alledaagse boot, maar iets unieks. Comfortabel en robuust, met een mooie, stijlvolle afwerking en hybride betrouwbare techniek.Het is een 7,5 m lange, originele reddingsloep uit 1972 van de Canadese koopvaardij (de Canmar Conquest, ook als zodanig gebruikt), die door een scheepswerf in Nieuwersluis in 2000 compleet is gerefit in (duurzaam) teak en mahonie. Tijdens de refit is de boot voorzien van een Yanmar Diesel 3 cyl, 27 pk, in een extra geluidsarme motorkist. In 2005 is er een Belmann electrodrive motor bij geplaatst; daarmee is deze reddingsloep hybride. Kenmerkend voor de uitvoering van de sloep zijn de doorlopende potdeksel in teak, als ook massief teak banken en ingelegd voor- en achterdek in teak. De bodem bestaat uit teakhouten vlonders voor de afwatering; de bilgepomp doet de rest. Tot de stijlvolle afwerking behoren verder messing beslag en verzonken kikkers, messing gashendel van Breedendam, origineel klassiek kompas, verzonken bussen voor de beugels van de dektent, teak pikhaak met messing beslag, hardhouten zwemtrap, dektent (Fred Schot) over de hele boot (= behoud), bimini op maat (tegen zowel zon als regen), zonnedek (= ook 2-persoons bed). Er is een op maat gemaakte kussenset rondom. De motorkist kan in zijn geheel weggeschoven worden, waardoor de motor uitstekend toegankelijk is voor onderhoud.De boot is zowel met stuurwiel als met een helmstok te besturen. Voor heel lage bruggen heeft de boot een ballasttank en -pomp. De sloep heeft walstroomladers voor zowel de serviceaccu?s als voor de aandrijfaccu?s. Als de boot op diesel vaart, laadt zij 1:1 elektrisch op (1 uur dieselen = 1 uur elektrische lading). Op elektrische aandrijving, vaart de sloep 6 uur netto. De boot heeft veel bergruimte onder de banken en het zonnedek. Aan de buitenzijde zijn de voor een reddingsloep kenmerkende originele grijplijnen te zien. Er zijn 4 op maat gemaakte ?sleepboot?-stootwillen. De boot heeft navigatieverlichting en een extra toplicht. Hybride aandrijving (dus zowel diesel als elektrisch) op zo?n klassieke boot is uniek. En zo duurzaam als deze boot is gemaakt, worden ze niet meer gemaakt: het hout is niet meer te krijgen, en ook het vakmanschap is schaars en onbetaalbaar.Verkrijgbaar met optie op overdekte winterberging bij jachthaven 't Anker in Loosdrecht, waar ze altijd ?s winters is gestald en onderhoud heeft gehad. Bij verkoop wordt de romp geschilderd in de door u gewenste kleur. Op afspraak te bezichtigen.Navilex Boat Trading LoosdrechtAlle rechten voorbehouden.