Tjalk Barkmeijer 16.12 hoofdfoto: 1

Tjalk Barkmeijer 16.12

Tjalk Barkmeijer 16.12
Tjalk Barkmeijer 16.12
Tjalk Barkmeijer 16.12
Tjalk Barkmeijer 16.12
+24
Friese Barkmeijer Tjalk

Een schip welke alleen gevaren kan worden doordat er een hydraulisch pakket gekoppeld aan de motor er voor zorgt dat de boegschroef, mastrijkinstallatie, ankerlier, tuiglier, zwaarden en grootschootlier functoneert met een druk op de knop. Een prachtige verbouwde tjalk geschikt voor een onbeperkt vaargebied. Ook waar vaste bruggen zitten en de doorvaarthoogte groot genoeg is voor een schip met een gestreken mast. Ook een Frans aventuur behoort tot de mogelijkheden. 

Onderwaterschip is in 2021 uit het water gehaald in Woudsend bij De Welle voor o.a. een verfbeurt en kontrole onderwaterschip. Factuur van €25.000 euro ter inzage beschikbaar. Het komplete schip waaronder te verstaan de opbouw, gangboorden, vrijboord en onderwaterschip is toendertijd geschilderd in 2022 geschilderd. Ook nieuwe anti fouling in 2022. Facturen aanwezig.

Meting van het vlak in 2018. Geen dubbelingen!! Vlakrapport is aanwezig. 

In het winterseizoen van 2017/2018 is het schip verbouwd door SRF, hierbij is het volgende gedaan:

-de ingang is verplaatst
-nieuwe ramen
-nieuwe deuren
-nieuwe keuken
-boiler is gekoppeld aan de motor
-nieuw fornuis en koelkast
-nieuw elektrisch toilet en douche
-nieuwe eberspächer kachel en verwarming 
-niewe vloer
-het vlak is ingevet ter hoogte van de kajuit
-bilgepomp in motorruimte en kajuit geïnstalleerd

In 2015 zijn alle huiddoorvoeren vernieuwd, alle doorvoeren behalve het toilet zijn boven water gemaakt. Er zijn mangaten in de watertanks gemaakt en deze zijn gereinigd. 

Doordat het schip is uitgerust met een hydrauliek systeem is het een makkelijk varen schip en kan het met weinig bemmaning varen. Ondanks deze aanpassingen is het een goede zeiler en loop hoog aan de wind. Het schip is voorzien van een stuurwiel dat bij hoge golven in de zee goed stuurt. Er zit een keuze stand op de hydraulische stuur inrichting dat je tijdens het zeilen de terugslag klep kan uitschakelen. 

De beer achterop het schip is gemaakt door Doef Schinkel, beeldhouwer in Kampen. 

 

De romp is in een goede conditie. De tuigage is zo goed als nieuw. 

 



Algemeen
Overig:

Een echte Friese Tjalk! In 2021 uit het water geweest en volledig geschilderd. Ook het onderwaterschip. 

.


Accommodatie
Slaapplaatsen: vast 6, extra 2.
Overig:

In 2012 is er een nieuwe kuip met RVS luiken in het schip gekomen, ook is de achterkajuit ingetimmerd. Ook is de vloer verhoogd. 
De water tanks zijn in 2015 gescheiden in 400 en 600 liter, zodat in het voor en na jaar alleen de kleine tank gebruikt kan worden. 

De stahoogtes in het schip zijn als volgt: Ca. 1.95 Ingang, Ca. 2.00 Kombuis, Ca. 1.80 Salon, Ca. 1.70 Hal, Ca. 1.70 Badkamer, Ca. 1.65 1e slaapkamer, Ca. 1.60 2e slaapkamer bij het dakraam. Naast het dakraam is de stahoogte ca. 1.15, Ca. 1.15 Voor in de punt.


Motor, electra, water
Bedieningspaneel: Victron multi control
Watertank & materiaal: 1 tank van 600 liter en 1 tank van 400 liter
Vuilwatertank & materiaal: +/- 150 liter
Toerenteller: in het dashboard
Oliedrukmeter: in het dashboard
Temperatuurmeter: in het dashboard
Overig:

 In 2002 is er een nieuwe volvo motor in het schip gekomen. Motor heeft een PTO om hydrauliek op druk te brengen, maar de hydrauliek heeft ook een eigen electro motor voor tijdens het zeilen.
Boegschroef (sidepower 2015) is 24 pk.
Victron Quattro 12/3000/120 omvormer/acculader en Victron scheidingstrafo 3600 W.
2010, nieuw roer en nieuwe schroefas. 


Tuigage
Overig:

- 1 hydraulische en handmatige tuiglier Strikwerda, RVS, 3 rollen.
- 1 Meissner grootschootlier hydraulisch en handmatig, selftailing.
- 2 hydraulische zwaardlieren met dyneema lijnen.
- 2 Meissner 41 fokkeschootlieren selftailing,m 2x reef lier op giek.
- In 2001 is er een nieuwe mastkoker aangeschaft. In 2005 is de gek vernieuwd.
-In 2006 zijn de schootlieren aangepast, de bediening kan nu vanuit de kuip i.p.v overloop voordek.  
-2010, nieuwe zwaarden van Iroko, achtersteven verjongd, nieuwe zwaardbalken en zwaardere mastbout. 
-Nieuw grootzeil in 2011.


 


Navigatie en electronica
Overig:

Stuurautomaat van het merk B&G is al aangeschaft, maar moet nog ingebouwd worden. 


Uitrusting
Overig:

Maststrijknstalatie is ook hydraulisch.


Merk: Tjalk
Type: Barkmeijer 16.12
Lengte (m): 16.12
Breedte (m): 3.42
Diepgang (m): 0.60
Conditie: Gebruikt
Bouwjaar: 1910
Valuta: Eur
BTW: Paid
Rompmateriaal: Staal
Rompvorm: Platbodem
Besturing: Stuurwiel
Kielsoort: Zijzwaarden Zijn Van Iroko En Zijn Van 2010
Ligplaats: Verkoophaven Goliath Sneek
Ligplaats Land: NL
Werf gebouwd:
Merk: Volvo Penta
Type: D5a-at, 1900 Rpm
Bouwjaar motor: 2002
Vermogen in PK: 98pk
Aandrijving: Shaft
Brandstof: Diesel
Aantal cilinders: 5
Kruissnelheid: 6
Max. snelheid: 8
Inhoud brandstoftank (liters): 600
Boegschroef: Hydraulic
Dieptemeter:
GPS:
Kaartplotter:
Marifoon:
Navigatieverlichting:
Roerstandaanwijzer:
Windmeter:
Log:
Aantal slaapplaatsen: 8
Aantal hutten: 2
Koelkast:
Vriezer:
Kooktoestel:
Acculader:
Omvormer:

€ 98.500,-

> Financier de Tjalk Barkmeijer 16.12 <

Lengte (m):
16.12
Breedte (m):
3.42
Diepgang (m):
0.6
Doorvaarthoogte (m):
Bouwjaar:
1910

Deel deze advertentie

Scheepsmakelaardij Goliath - Hoofdkantoor

Hendrik Bulthuisweg 2

8606 KB Sneek

Ga naar de website

Contact opnemen

+31 6 54 72 3... Toon

Toon aanbod van Scheepsmakelaardij Goliath - Hoofdkantoor